Smaller Default Larger

5.premiera nowego kamaza ballast.pl

 

Na moskiewskiej wystawie "Comtrans 2017" firma "KAMAZ"  przedstawiła nową ciężarówkę KAMAZ 54901 z kabiną K5. To długo oczekiwana nowość. Ciężarówka jest jednym z głównych projektów firmy, na najbliższą przyszłość. Główną zaletą nowej generacji ciągników jest poprawa ergonomii, nowoczesne podzespoły i stylowy wygląd. Na uwagę zasługuje kabinę - bazująca na aktualnej szoferce Mercedes Actros , która spełnia wszystkie najnowsze wymagania. W największym skrócie, to jest standard Actrosa, gdyż niczego w porównaniu z pierwowzorem nie brakuje. Dotyczy to także elektroniki i systemów bezpieczeństwa.

3.premiera nowego kamaza ballast.pl

 

Ponadto KAMAZ-54901 jest wyposażony w nową zautomatyzowaną skrzynię biegów ZF Traxon i zupełnie nowy typ silnika R6, będącego efektem współpracy KAMAZa i Liebherra. Silnik odpowiada najlepszym światowym jednostkom w swojej klasie i ma duży potencjał do dalszego rozwoju. Zastosowano wzmocnioną ramę oraz ekonomiczne i „ciche” osie hipoidalne o przełożeniach od 2,5 do 3,07. Zwiększenie pojemności zbiorników paliwowych (jeden zbiornik 700 litrów lub 2 zbiorniki na 1200 litrów) wskazuje, że rośnie groźny rywal "wielkiej siódemki". Jak to się stało?

 

2.premiera nowego kamaza ballast.pl

 

Rosjanie dobrze wykorzystują... sankcje, które nie obejmują zagadnień motoryzacyjnych oraz podpisanych przed sankcjami umów. Ponad to ograniczenia handlowe wyszły na dobre tamtejszym firmom sektora transportowego. Gdy kurs rubla zaczął pikować w dół wiele z nich straciło możliwość zakupu importowanych podwozi z Zachodniej Europy. Spowodowało to powrót do krajowych marek. Przy różnicy, w przeliczeniu 100-200 tys złotych była to pokusa nie do odrzucenia. Zakupy m.in. u KAMAZa zatrzymały pieniądze w kraju i umożliwiły rozwój technologiczny na miejscu. Dlatego w dłuższej perspektywie może się okazać, że Rosjanie nie będą potrzebowali produktów zachodnioeuropejskich, a co najwyżej (ale wcale nie do końca) technologii. W podobny sposób "wystrychnęły na dudka" europejskich producentów ciężarówek firmy chińskie - jakiś czas temu. Obecnie technologicznie są one już nie 20-25 lat do tyłu, ale 5-7 lat.

 

1.premiera nowego kamaza ballast.pl

 

Czy pojazdy takie jak nowy KAMAZ są szansą dla polskich przewoźników? Niewykluczone. Jeżeli będą spełniały najnowsze normy ekonomiczno-jakościowo-ekologiczne to pozostanie tylko kryterium ceny. A sieć serwisowa? To nie problem. W Europie nie każdy z "wielkiej siódemki" ma własną siatkę warsztatów. Lojalność może więc być wystawiona na próbę.

 

Źródło: KAMAZ/ballast.pl - Grzegorz Teperek

 

 

Zapisz się na newsletter