Nasza strona używa cookies, klikając w przycisk "akceptuję" zgadzasz się na ich stosowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ich działaniu kliknij w przycisk "więcej".

Smaller Default Larger

 1.tatra pod zurawia wszystkie skretne kola ballast.pl

 

Czeska Tatra po raz kolejny udowadnia, że jest w stanie wyprodukować każdy rodzaj podwozia. Najnowsze "dziecko" Tatry wyposażono bowiem we wszystkie koła skrętne. Trafi ono do szwajcarskiej firmy zabudowującej żurawie hydrauliczne. 

 

2.tatra pod zurawia wszystkie skretne kola ballast.pl
 

Mechanicznie, hydraulicznie i elektronicznie


Podwozie T 158-8P6R41.27ZA 8x8.1R o rozstawie 2150 mm+2660 mm+1500 mm zaopatrzono w mechaniczny układ kierowniczy TatraTON w dwóch pierwszych osiach oraz system elektrohydrauliczny w dwóch ostatnich. Pozwoliła na to modułowa konstrukcja ciężarówek Tatra. Poruszanie się pojazdu odbywa się w trzech trybach jazdy.

 

3.tatra pod zurawia wszystkie skretne kola ballast.pl

 

Tryby jazdy


Tryb ON-ROAD jest domyślnym trybem jazdy, w którym pojazd znajduje się zawsze po każdym uruchomieniu silnika. Przeznaczony jest on do stosowania na drogach konwencjonalnych. W tym trybie trzecia oś jest zablokowana w pozycji na wprost. W trybie ALL-DRIVE cztery ostatnie koła są sterowane przeciwnie od położenia przednich osi do prędkości 30 km/h. Jednakże, gdy prędkość wynosi 50 km/h, oś jest automatycznie centrowana, a jej pozycja jest zablokowana. Tryb ten służy do uzyskania minimalnego promienia skrętu. W trybie KRAB wszystkie osie skręcają w jedną stronę w zakresie do 21 stopni, a w trybie indywidualnym każdą z osi można kierować niezależnie. Od trzeciej osi, układ hydrauliczny jest kontrolowany przez elektroniczny układ sterowania umieszczony w kabinie,na tunelu środkowym, obok dźwigni zmiany biegów. Znajdujące się tam ztery przyciski funkcyjne służą do wyboru trybu sterowania, a następnie do sterowania obrotem trzeciej i czwartej osi. Powyżej przycisków znajduje się wyświetlacz pokazujący aktywację poszczególnych przycisków.

 

4.tatra pod zurawia wszystkie skretne kola ballast.pl

 

Wysoki poziom bezpieczeństwa ruchu

 

Po uruchomieniu pojazdu komputer przeprowadza test bezpieczeństwa całego systemu, trwający zaledwie 15 sekund. Wybór trybu sterowania pojazdem może być dokonany, gdy pojazd jest nieruchomy lub do prędkości 5 km/h. Każdorazowa zmiana trybu z off-roadowego na szosowy wymaga przeprowadzenia testu. Dopiero wtedy Tatra może jechać po drogach publicznych. System jest w stanie na podstawie własnej oceny określić położenie osi, tryb synchronizacji, status błędu oraz pokazać kod błędu na wyświetlaczu, dodatkowo ostrzegając kierowcę sygnałem akustycznym.

 

Tatry w  Alpach?

Klient zdecydowany na zabudowę Tatry żurawiem planuje poruszać się maszyną po drogach górskich. To nie pierwsza dostawa czeskiej fabryki do ojczyzny Milki. Wyrafinowana technologia marki urzekła już wielu Szwajcarów. Cóż, górale zawsze się potrafią dogadać.

 

 

Źródło: Tatra/Grzegorz Teperek - ballast.pl

 

 

Zapisz się na newsletter