Smaller Default Larger

 7. niskopodwoziowe przyczepy fliegl na agritechnice www.ballast.pl

 

Transport ponadnormatywny to nie tylko ciężkie ciągniki siodłowe i wieloosiowe naczepy. To także specjalistyczne przyczepy do przewozu maszyn rolniczych. Właśnie tego typu pojazdy pokazała niemiecka firma Fliegl na zakończonej ostatnio Agritechnice w Hanowerze.

Ciągły rozwój maszyn rolniczych wymaga innowacyjnych i inteligentnych rozwiązań transportowych. Fliegl proponuje do takich zadań dwuosiową przyczepę ZTS-200 Spezial o demontowalnej osi tylnej ze wzmocnionymi stabilizatorami. Gdy oś jest odłączona, możliwy jest poziomowy załadunek od tyłu - na całej szerokości pojazdu.

 

6. niskopodwoziowe przyczepy fliegl na agritechnice www.ballast.pl

 

Przyczepa ma zmienne wymiary. Obracając kliny w nadkolach można zmniejszyć jej wysokość z 400 do 250 milimetrów. Również szerokość jest podatna na zmiany. Powierzchnia ładunkowa przy wnękach na koła może być rozciągana do 3,30 m. Powstaje wówczas przestrzeń do przewozu kombajnów, ciągników rolniczych, ładowarek, a nawet ciężarówek.

Firma Fliegl niedawno zoptymalizowała tą przyczepą po konsultacjach z użytkownikami:uproszczono konstrukcję, zmienino materiały, zoptymalizowano masę własną.Współczesne kombajny są coraz większe i cięższe, ale dopuszczalna masa całkowita przyczepy musi pozostać niezmienna.

 

5. niskopodwoziowe przyczepy fliegl na agritechnice www.ballast.pl

 

Jak posługiwac się tą przyczepą? Najpierw należy włączyć hamulec postojowy przyczepy. Następnie trzeba całkowicie obniżyć zawieszenie pneumatyczne tylnych kół. Przewody zasilające tylnego podwozia należy odłączyć, pneumatyczna blokada sworznia jest zwalniana, a tylnaoś jest odciągana. Po załadunku czynności nalezy wykonać w odwrotnej kolejności. Cała operacja opiera się na bezawaryjnej mechanice, a obsługa jest logiczna i wygodna.

 

3. niskopodwoziowe przyczepy fliegl na agritechnice www.ballast.pl

 

Nowa generacja przyczepy jest standardowo ocynkowana ogniowo. Masa własna wynosi 5500 kg, a ładowność 14 500 kg. Do zabezpieczania ładunku służą dwie pary uchwytów.

 

4. niskopodwoziowe przyczepy fliegl na agritechnice www.ballast.pl

 

Druga prezentowana przyczepa nosi miano DTL 300 Greenlight Agrar. To niskopodwoziowa przyczepa przeznaczona dla branży budowlanej, ale i rolnictwa, dlatego Fliegl prezentował na Agritechnice modyfikację tego pojazdu. Wystawiony na targach pojazd przeznaczony był do transportu maszyn rolniczych i leśnych. Co ważne,ma homologację do 40 km/h, nie będzie więc zawalidrogą.

Niezmieniona pozostała konstrukcja podwozia. Ramę wykonano ramy z kształtowników dwuteowych i skrzynkowych (poprzeczek),które rozstawiono w odległościach od 280 do 400 mm. Nadaje to przyczepie niezwykle wysoką wytrzymałość na skręcanie i zginanie. Ładowność 25 250 kg przy masie własnej wynoszącej wynoszącej tylko 4750 kg to piękny wynik.

 

2. niskopodwoziowe przyczepy fliegl na agritechnice www.ballast.pl

 

Wyposażenie przyczepy DTL 300 Greenlight Agrar jest zgodne z wytycznymi "rolniczej" homologacji. W porównaniu do przyczep szosowych udało się zrezygnować z kilku elementów: bocznej bariery przed wjechaniem między osie, elementów oświetleniowych itd. Efektem jest redukcja masy i ceny pojazdu. Za to producent nie oszczędzał na elementach mocowania ładunków. Wśród nich znajdziemy: 1 parę do mocowania ładunku 10 ton (wpuszczonych w belkę wzdłużną), 7 par słupków domocowania ładunku 10 ton (na zagięciu, w niskim łożu i na tylnym skosie),12 par oczek do mocowania ładunków po 5 ton każde w ramie zewnętrznej.

Część przyczepy jest pokryta stalową blachą żebrowaną, a na niskim łożu o wysokości ok. 850 mm zastosowano podłogę z drewna miękkiego o grubości 70 mm. Specjalne blachy między deskami utrzymują odstęp między nimi, co ułatwia schnięcie podłogi. Jak łatwo zauważyć, firma Fliegl wie co robi - tego typu pojazdy nie są dla niej pierwszyzną.

 

Źródło: Fliegl/ Grzegorz Teperek - ballast.pl

 

 

Zapisz się na newsletter