Smaller Default Larger

1 liebherr sx znacznie wiekszy udzwig oszczednosci wygoda. www.ballast.pl

 

Układ ramion SX to kolejne innowacyjne oraz solidne rozwiązanie techniczne opracowane przez koncern Liebherr dla żurawi LR 1750/2 oraz LG 1750. Jest to także ogromny skok naprzód –dzięki wzmocnieniu kratownicowego ramienia żurawie klasy 750-ton mogą podnosić ładunki normalnie zarezerwowane dla wyższej klasy 1000-ton.

 

7 liebherr sx znacznie wiekszy udzwig oszczednosci wygoda. www.ballast.pl


Dla energetyki wiatrowej

Rozwiązanie to zostało opracowane głównie do zastosowań związanych z montażem turbin wiatrowych. Liebherr wyszedł naprzeciw tendencjom związanym ze wzrostem wysokości turbin wiatrowych i dzięki zastosowaniu nowej modyfikacji systemu ramion znacznie zwiększył udźwig żurawi LR 1750/2 i LG 1750. Wzmocnione ramię kratownicowe umożliwia stawianie turbin o wysokości piasty do 166 m – wersja ramienia SX3 daje udźwig 127 ton. To nowe rozwiązanie umożliwia osiągnięcie udźwigu większego o nawet 30%.

 

5 liebherr sx znacznie wiekszy udzwig oszczednosci wygoda. www.ballast.pl

 

Jak klocki lego

Segmenty ramion wersji SX maja 3,5m szerokości i je połączyć z segmentami SX2 i SX3. Dwa lub trzy segmenty o długości 14m i szerokości 6m montuje się w dolnej części ramienia. Każdy z tych segmentów składa się z dwóch połówek połączonych na środku – do transportu można je rozszczepić i złożyć w jedna całość, co pozwala uzyskanie szerokości transportowej 3,5m.

 

4 liebherr sx znacznie wiekszy udzwig oszczednosci wygoda. www.ballast.pl


Pierwszy klient

Pierwsze żurawie wyposażone w nowe systemy ramion są już w użytku i dobrze się sprawdzają. Hüffermann Krandienst z siedziba w Wildeshausen koło Bremy, odebrało w Maju pierwszego żurawia LR 1750/2 wyposażonego w system SX2. Jego pierwszym zadaniem był montaż trzech turbin wiatrowych Enercon type E-101 o wysokości piasty 135m, na farmie wiatraków Siggelkow, w Mecklenburg, na Pomorzu Przednim.

 

6 liebherr sx znacznie wiekszy udzwig oszczednosci wygoda. www.ballast.pl

 

 Pierwsze wrażenia

Jest to pierwszy żuraw gąsienicowy we flocie Hüffermann. “Aby dobrze wykorzystywać nadarzające się okazje biznesowe musimy mieć odpowiednie wyposażenie. Żuraw z systemem ramion SX2 o udźwigu klasy 1000-tonowców to odpowiednie wyposażenie” – skomentował zakup nowej maszyny Managing Director Daniel Janssen.

 

2 liebherr sx znacznie wiekszy udzwig oszczednosci wygoda. www.ballast.pl

 

 Oszczędność czasu

Innym innowacyjnym rozwiązaniem jest VarioTray. Przyczynia się do oszczędności czasowej – po rozstawieniu żurawia nie ma potrzeby usuwania balastu z tacy balastowej, jest on dostępny cały czas do obniżania ramienia. Przy VarioTray jedynie środkowa część balastu jest odczepiana i zawieszana na ramieniu pomocniczym (maksymalnie 125 ton).

 

3 liebherr sx znacznie wiekszy udzwig oszczednosci wygoda. www.ballast.pl

 

110 na 92

“Wystarczy jedynie 110 ton balastu do zamontowania generatora, który jest najcięższym elementem układu i waży 92 tony” – wyjaśnił operator Heiner Kluck z Hüffermann. Wraz ze swoim kolega Svenem Jakobsem steruje on nowym żurawiem. Do nie dawna jego środowiskiem pracy była kabina mobilnego żurawia Liebherr. “Oczywiście to coś zupełnie innego i może się wydawać, że potrzeba dużo czasu żeby się przestawić. Mimo to nie sprawiło mi to żadnej trudności” – tak opisał wrażenia związane ze zmianą maszyny. Po dziesięciu tygodniach tak to podsumował: “Układ sterowania jest doskonały, bardzo czuły i precyzyjny. Jestem bardzo zadowolony z pracy z tą maszyną.”

 

Źródło: Liebherr/ballast.pl - Grzegorz Teperek

Zapisz się na newsletter