Smaller Default Larger

4.trio liebherr w rekach riga mainz www.ballast.pl

 

W listopadzie ubiegłego roku firma Riga-Mainz wykonała zlecenie związane z montażem nowego wiaduktu w Essen. Montaż stalowej konstrukcji o wadze 418 ton i długości około 50 metrów bezpośrednio nad linią torów kolejowych był bardzo wymagający. Do realizacji tego zadania wykorzystano m. in. mobilny żuraw Liebherr LTM 1450-8.1.
Na czas prac montażowych zamknięto linię kolejową, w związku z czym operacja musiała zostać wykonana w ściśle określonym terminie. Podczas dwóch nocy zamykano linię tylko na trzy i półgodziny, więc montaż musiał zostać wykonany w tym krótkim czasie. Początkowo planowano zamontować wiadukt poprzez wsunięcie go we właściwe miejsce. Jednakże biorąc pod uwagę kształt konstrukcji oraz ostry kąt pod jakim przecina on linię torów zdecydowano, że podejście to nie jest najlepsze. Zastosowano inne rozwiązanie opracowane przez Uwe Langera, Managing Director’a firmy Riga-Mainz.

 

2.trio liebherr w rekach riga mainz www.ballast.pl


Ogromną stalową konstrukcję montowano na pobliskim placu budowy przez kilka miesięcy, a po ukończeniu tego etapu pracy, na miejsce docelowe dowieziono go za pomocą trzech pojazdów SPMT. Platformy dowiozły wiadukt do południowego przyczółka, około 15 metrów nad linią torów kolejowych.


LR 1600/2 z 565-tonowym balastem


Po północnej stronie budowy rozstawiono żuraw gąsienicowy Liebherr LR 1600/2, który w promieniu 42 metrów miał „dostarczyć” 190 ton udźwigu. Aby to osiągnąć przygotowano i zamontowano pomocnicze ramię do obsługi mobilnego balastu o łącznej masie 565 ton. Pozostałe obciążenie – czyli 230 ton – wziął na siebie moduł SPMT. Z jednej strony żuraw uniósł konstrukcję i ją przesunął w poziomie, a z drugie spoczywała ona na platformie samobieżnej poruszającej się synchronicznie z ruchem żurawia. W ten sposób wiadukt znalazł się na dwóch tymczasowych filarach przy północnym przyczółku. 

 

3.trio liebherr w rekach riga mainz www.ballast.pl

 

Następnie, podczas drugiej nocy, firma Riga-Mainz na południowej stronie mostu rozstawiła żurawie mobilne Liebherr LTM 1500-8.1 oraz LTM 1450-8.1, który jest nowym nabytkiem we flocie . Było to jego pierwsze zadanie.


LTM 1450-8.1 prawie tak samo wydajny jak LTM 1500-8.1


LTM 1450-8.1 musiał udźwignąć 110 ton - a więc prawie tyle samo co drugi i większy żuraw mobilny – tylko, że w nieco mniejszym promieniu. Operator żurawia, Fred Wunsch, był zachwycony pracą z nową maszyną: “Bardzo łatwa w obsłudze – po prostu genialna.” Ostatecznie trzy żurawie dźwignęły 430-tonowy wiadukt z tymczasowych podpór i modułu SPMT, przeniosły go o 6 metrów dalej i postawiły na przyczółkach.

 

5.trio liebherr w rekach riga mainz www.ballast.pl


Szef firmy Uwe Langer powiedział, że zdecydowano się na zakup nowego 450-tonowego żurawia mobilnego z kilku względów. „Żuraw ten ma najdłuższe (85m) ramię w tej klasie żurawi, znakomity udźwig oraz idealną wagę transportową” – powiedział. „Ponadto jest wydajny prawie tak samo jak LTM 1500-8.1, więc jest to bardzo dobrze wydane pieniądze. Ponadto dzięki VarioBallast® i VarioBase® żuraw jest uniwersalny i nadaje się do różnych zadań. No i jeszcze jeden powód – to po prostu produkt Liebherr.”

 

Źródło: Liebherr/ballast.pl

 

 

 

 

Zapisz się na newsletter